Kjøpshjelp/salgsbetingelser

Når du har kjøpt en vare hos Nordic Flooring har du de samme rettigheter som om du hadde kjøpt varene i en hvilken som helst annen butikk.
Men du har tillegg en angrefrist på 14 dager fra du mottar varene. Varene som skal returneres må også være pakket inn i orginalemballasje usplittet med samme mengde som du mottok.
Ved retur av varer blir det også trukket 15% i retur/håndteringsgebyr.
Fraktomkostninger vedrørende ditt kjøp må du fullt og helt dekke selv om du benytter angrefristen.

Skade under transport:

Du må alltid kontrollere mottatte varer før du skriver under fraktbrevet !
Når fraktbrevet er underskrevet samtykker du i at varen er full og hel.
Det ytes ingen erstatning om ikke fraktbrevet er merket med «skade».
Dette er eneste måte vi får erstatning fra fraktselskapet. Det ytes ingen økonomisk kompensasjon på fraktpris som følge av senere levering med erstattet/ny vare. Her kan du evt. bruke angreretten og kreve kjøpet for hevet.

Transport hjem:

Vi leier eksterntransport på alle våre leveranser. Hvilket selskap vi benytter er avhengig av leveringsadresse. Ved hjemlevering er det viktig at mottaker er på plassen for å ta i mot varene. Transportørene kommer  med store lastebiler, og det forutsettes at leveringsadressen har solid tilkomst for avlessing. I mange tilfeller kan det avtales dag for hjemlevering. Vi anbefaler at mottaker av varen kontakter Nordic Flooring noen dager/dag i forveien for å få tilgang til transportID, slik at mottaker kan avtale ca. tidspunkt for leveringen med aktuell transportør. Om leveransen skulle være forsinket eller av andre uforutsette  forhold utebli aktuell dag, ytes ingen økonimisk kompensasjon i form av redusert fraktpris. Grunnen til dette er at våre innleide transportselskaper ikke stiller med leveringsgaranti til oss. Om du som mottaker ikke kan akseptere disse forholdene, må du velge frakt levert til nærmeste terminal, slik at du kan tilpasse hentingen der selv.

Enkel og trygghandel:

Trygghet og leveringsevne er viktige grunnverdier for oss.
Du skal føle deg trygg på at priser, levering og betalingssikkerheter er de beste.
Vi bruker kraftige og velprøvde krypteringsmetoder for å forsikre oss om at nettopp din ordre går smertefritt.
Ingen kan tyde informasjonen du legger inn, hverken kredittkortnummer eller personalia, når bestillingen sendes.
Vi kan levere raskt og effektivt rett fra våres sentrallager hjem til deg.
Både næringslivet og privatpersoner er velkommen til å handle av Nordic Flooring.
I tillegg til kortbetaling i nettbutikken, sender vi også faktura på mail om det er ønskelig. Da må beløpet være registrert på vår konto før varene sendes fra oss.
Vi sender aldri ut varer før varen er betalt, slik unngår vi tapte fordringer og kan holde prisene enda lavere.

Kontroller mottatt vare:

Når du mottar varen ved hjemlevering eller henter på terminal skal det kontrolleres at mottatt mengde samsvarer med bestilt mengde før du skriver under fraktbrevet ved uthenting. Ved underskrift på fraktbrevet samtykker du også at mengden er som bestilt. Dette gjelder bare for varer som lett kan kontrolleres under mottak som parkett og laminat. Om du mener dette skulle avvike, tar du kontakt med oss omgående og dokumenterer med bilder. Det må også noteres på fraktbrevet at mottatt mengde avviker fra bestilt mengde.

Priser:

Alle prisene er i norske kroner inkl.mva. Produktene er oppgitt i kvadratmeterpris.

Frakt:

Alle våre gulvpriser er eks. frakt. Frakten finner du enkelt ved å taste inn postnummer etter at du har beregnet mengde i fraktkalkulatoren. Frakten blir beregnet ut i fra postnummer med levering hjem

Transportlevering:

Vår transportør leverer på gateplan. Det betyr at kunder selv må sørge for å ta varen videre derfra.

Reklamasjon:

Når du oppdager en feil eller mangel på gulvproduktet må dette meldes snarest. Du vil motta et skjema med spørsmål som må besvares og dokumenteres. I de fleste tilfeller må det også lastes opp bilder og video for at vi skal kunne få en bedre grunnlag når vi vurderer klagen. Når skjemaet er utfylt, vil dette bli sendt til teknisk avdeling for gjennomgang. Om klagen godkjennes som en berettiget reklamasjon vil Nordic Flooring erstatte med nytt gulv i samme prisklasse. Det utbetales i tillegg en sum ut i fra beregnet timeforbruk ved montering av nytt gulv. Denne summen gjelder kun for selve monteringen av nytt gulv og ikke generelle følgekostnader som f.eks demontering, flytting av møbler, riving/ påføring av nye lister, malerarbeid etc. Det er svært viktig at du leser monteringsanvisning og bruksanvisning på aktuelt gulvprodukt. Om det ikke følger med bruksanvisning bør du kontakte oss, så sender vi den til deg på mail. Om du velger et ekte tremateriale som f.eks parkett til gulv, er det ekstra viktig at brukerveiledningen følges. Tre -uansett slag –  påvirkes av miljø og vil til enhver tid tilpasse seg det aktuelle klimaet. Reparasjoner og skader som er forårsaket av feil bruk eller avvik ift brukerveiledning vil ikke erstattes og må fullt og helt dekkes av kjøper. Les alltid avvisningen på pakkene.